Autor |
Wiadomość |
|
Jankiel
Dołączył: 19 Lut 2011
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz - Fordon
|
Wysłany: Nie 12:03, 06 Mar 2011 Temat postu: od czego lepiej zacząć |
|
|
Witam. Jeśli chodzi o erpegi, to jestem totalna noga jeszcze większa noga niż w piłkę nożną
Co byście proponowali na początek? Jakiś "profesjonalny" system, czy "amatorski"? Bo znalazłem w sieci kilka erpegów takich jak system oparty na legendarnym Doomie, albo o Powstaniu Warszawskim. Czy w ogóle opłaca mi sie obczajać zasady systemów, które, jak mniemam, są mało znane erpegowej braci? Jeśli profesjonalny, to jaki? D&D, czy coś innego?
No i szukam jakiejś drużyny, co by mnie przyjęła 
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
 |
|
Nikor
Zarząd
Dołączył: 13 Mar 2006
Posty: 317
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Nie 16:05, 06 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Najlepiej zacząć grać w system, który zna parę osób - czyli jak znajdziesz drużynkę to znajdziesz też MG i system, w którym właśnie rozgrywają przygodę.
W klubie w tej chwili znane dość dobrze są:
- Klanarchia
- Warhammer
- D&D
- Zew Cthulhu
- Robotica
- System Autorski Przemka (wybaczcie, ale nazwy nie pomnę)
- System Autorski Piotra (który chyba nazwy nie ma )
- i pewnie kilka innych, których nazwy mi teraz nie przychodzą do głowy.
Ostatnio zmieniony przez Nikor dnia Nie 16:09, 06 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Heos
Maskończyk
Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 302
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Nie 17:06, 06 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Cytat: System Autorski Przemka (wybaczcie, ale nazwy nie pomnę) |
Hańba Ci Nikor. Kryształowy Deszcz.
Do tego są jeszcze Dzikie Pola, które też mogę poprowadzić.
Cytat: Czy w ogóle opłaca mi sie obczajać zasady systemów, które, jak mniemam, są mało znane erpegowej braci? |
Co rozumiesz przez opłaci? Chcesz być trendi czy masz na myśli zyski bo nie ogarniam.
A co do samych systemów, jeżeli nie masz preferencji co do świata i realiów to system Przemka, jest najbardziej intuicyjny i nie wymaga wielkiej znajomości świata. O systemie jest osobny temat. ( http://www.kfmaskon.fora.pl/gry-rpg,12/system-autorski-crystal-rain,475.html ) Zazwyczaj gra się w to co ktoś chce poprowadzić czyli w każdy z wymienionych. Aktualnie sam prowadzę Roboticę.
Ostatnio zmieniony przez Heos dnia Nie 17:09, 06 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Nikor
Zarząd
Dołączył: 13 Mar 2006
Posty: 317
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Nie 18:57, 06 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Jaka hańba... jaka hańba... skoro nigdy nie grałem to mam prawo nie znać nazwy systemu .
Co do poznawania zasad różnych systemów... jeżeli chcesz grać w jakiś oryginalny (w sensie: z oryginalnym podręcznikiem) system, to warto jednak włożyć nieco wysiłku w poznanie reguł rządzących danym światem - łatwiej i przyjemniej się dzięki temu gra.
Ale dla miłośnika szeroko rozumianej fantastyki to nie jest przeszkodą, by pobieżnie zapoznać się z KAŻDYM systemem jaki wyszedł . Nie zapewni Ci to statusu "trendy", ale pozwoli orientować się kiedy np. w klubie usłyszysz hasła typu Neuroshima, Wolsung czy WoD .
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Inalian
Dołączył: 08 Kwi 2010
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 13:32, 07 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Oprócz oczywiście swojego systemu ( ) polecam mniej znane:
- Arkona - średniowieczna Polska która odrzuciła chrześcijaństwo i pozostała przy starych bogach (Perun, Mokosza i reszta gromadki)
- Deadlands - był sobie dziki zachód. BUM! Nagle stał się dziwnym zachodem. Magowie, zombiaki, szaleni naukowcy, szamani, potwory z indiańskich legend. Wszystko to w klimacie pojedynków w południe, winchesterów i ogólnie spaghetti western. Dodoatkowo mechanika opiera się (mniej więcej) na grze w pokera i pokerowych sztonach.
Z bardziej znanych:
- Neuroshima - czyli jak to jest że wszyscy nas nie lubią i chcą nam zrobić aua, w wydaniu post apokaliptycznym.
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rączka
Dołączył: 04 Mar 2010
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pon 20:48, 07 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Ja mogę polecić system Jarkina, bardzo łatwy do ogarnięcia (nawet dla mnie!). Jesteśmy póki co po 2 spotkaniach i zabawa przednia/
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Heos
Maskończyk
Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 302
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pon 21:43, 07 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Cytat: Ja mogę polecić system Jarkina, bardzo łatwy do ogarnięcia (nawet dla mnie!). Jesteśmy póki co po 2 spotkaniach i zabawa przednia/ |
A ja nie polecę, bo to nie jest system tylko mniej lub bardziej wolne fantasy po to aby jak sam Jarek stwierdził nauczyć się prowadzić. Nie jest to dobry pomysł aby od niego zaczynała osoba, które chce się nauczyć grać.
Sesje były dobre nie ze względu na system, w którym na tę chwilę istnieje jedna wioska.
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jankiel
Dołączył: 19 Lut 2011
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz - Fordon
|
Wysłany: Sob 12:16, 12 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Heos napisał: [(...) Cytat: Czy w ogóle opłaca mi sie obczajać zasady systemów, które, jak mniemam, są mało znane erpegowej braci? |
Co rozumiesz przez opłaci? Chcesz być trendi czy masz na myśli zyski bo nie ogarniam.
(...) |
Oczywiscie, że nie chodzi o trendi. To nie jest zgodne z imidżem bluesmana
Ale nieważne. Myślę, że jednak zacznę od jakiegoś standardu, ew. systemów autorskich Przemka, Jarkina, czy kogo tam jeszcze, skoro łatwe do ogarnięcia. Kto aktualnie prowadzi jakąś sesję, w jakim systemie, i czy mógłbym się dołączyć? Ewentualnie, ktoś byłby chętny do nowej sesji, szukałbym też osoby chętniej do objęcia funkcji MG. Czy powinienem znaleźć sobie podręcznik gracza, czy to jest opcjonalne?
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Heos
Maskończyk
Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 302
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Sob 19:09, 12 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Opcjonalne, zależy od MG ale ja nigdy nie wymagam znajomości mechaniki. Gracze poznają ją (opanowują) raz z biegiem sesji.
Kupować podręcznik na wyrost, nie znając systemu jest bez sensu.
Jeżeli chcesz się dołączyć to ja prowadzę dwa systemy, D&D 4.0 o którym będę mówił pewnie na jakimś piątkowym spotkaniu i Roboticę o której już mówiłem kiedyś. Zależy co wolisz, fantasy czy sf.
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
JM
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bromberg
|
Wysłany: Wto 9:24, 15 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Heosie, skoro nie ze względu na system to na co? Uznaję to za komplement. Bardzo mnie to ciekawi, zresztą uważam że Robotica, nie jest dobrym systemem na start. Mechanika jest dość złożona. Poza tym, ten klimat który ma zniechęcić graczy do życia...
A ciebie Jankielu, jeśli masz ochotę na coś lekkiego i niewymagającego, zapraszam na swoje sesje SMJS!
Ostatnio zmieniony przez JM dnia Wto 9:32, 15 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jankiel
Dołączył: 19 Lut 2011
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz - Fordon
|
Wysłany: Wto 9:52, 15 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Hmm, co wybrać, D&D, czy SMJS?
Ciężki wybór 
Ostatnio zmieniony przez Jankiel dnia Wto 9:53, 15 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
Powrót do góry |
|
|
JM
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bromberg
|
Wysłany: Wto 10:12, 15 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Po co się ograniczać? I tak gramy teoretycznie na zmianę więc...
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Heos
Maskończyk
Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 302
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Wto 17:04, 15 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Fakt, gramy wtedy kiedy któryś ma wenę i ochotę prowadzić (lub któryś waśnie kupił podręcznik i musi poprowadzić) więc wystarczy, że zarezerwujesz sobie czas na sobotę/niedzielę - kiedy znów pewnie będziemy grali.
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
JM
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bromberg
|
Wysłany: Śro 13:55, 16 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Właśnie, kiedy gramy? Będzie to świetna okazja aby zapoznać Jankiela z dowolnym systemem... Tak propos weny to ci marudzę już dość długi czas o tym że mam tak na oko dwie sesje na przód przygotowane...
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Heos
Maskończyk
Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 302
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Śro 15:17, 16 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Wiem, że masz. Ale nie maja one sensu, jeżeli Konrad nie będzie grał. A znając jego zapał to znów nie będzie miał czasu.
A grać w D&D możemy kiedykolwiek, sobotę i niedzielę mam wolną. to co... Jankiel, masz czas?
Ostatnio zmieniony przez Heos dnia Śro 15:19, 16 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
Powrót do góry |
|
|
|